insurance premium \ General insurance entry in tally prime

 insurance premium is an amount paid to an insurance company for a policy that provides coverage for certain risks. Insurance premium can be a business expense if it is related to the business operations and activities.
To record insurance premium entry in Tally Prime, you need to follow these steps:
  • Create a ledger for insurance premium under Investments / Current assets group. You can name it as Insurance Premium or any specific name as per your requirement.
  • Create a ledger for cash or bank account under Cash-in-hand or Bank Accounts group, depending on the mode of payment.
  • Go to Accounting Vouchers > F5: Payment.
  • Select the date and voucher number.
  • Select the cash or bank ledger from which the payment is made.
  • Select the insurance premium ledger and enter the amount paid.
  • Enter the narration if required and save the voucher.
The journal entry for insurance premium paid will be:
Debit: Insurance Premium Credit: Cash/Bank


  • बीमा प्रीमियम के लिए Investments / current assets समूह के अंडर एक लेजर बनाएं। आप इसे Insurance Premium या अपनी आवश्यकता के अनुसार कोई विशिष्ट नाम दे सकते हैं।
  • Cash-in-hand या Bank Accounts समूह के अंडर कैश या बैंक खाते का एक लेजर बनाएं, भुगतान के मोड के आधार पर।
  • Accounting Vouchers > F5: Payment में जाएं।
  • तिथि और वाउचर संख्या का चयन करें।
  • पेमेंट किया हुआ कैश या बैंक लेजर का चयन करें।
  • Insurance Premium Ledger का चयन करें और पेमेंट की हुई राशि प्रविष्ट करें।
  • प्रयोजन होने पर narration प्रविष्ट करें और voucher save करें।

Insurance premium paid की journal entry होगी:

Debit: Insurance Premium Credit: Cash/Bank


Comments